Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Malin Tydell - 25 januari 2012 19:00

Röntgen kl 8.00 av käken, långt besök därefter hos tandhygienist och besked från tandläkare - skuggan i käken är inget elakt eller farligt - hurra!!!!!! Det innebär att på fredag 13.30 kan tandkirurgen ta bort två visdomständer som kommer ställa till det längre fram annars - hurra?!?  Förstår ni hur konstigt det är när jag känner mig glad för att kunna ta bort tänder? Hade någon påstått för ett tag sedan att jag skulle uppskatta att ta bort tänder hade jag helt klart idiotförklarat den personen. Men nu utifrån ett scenario där jag inte vet vad min kropp gömmer för mig är det fullkomligt självklart - tål att funderas på.

Efter besöket åkte jag hem o la mig igen - svårt att få någon normal rytm - inget alls eller hur mycket som helst - den berömda ketchupeffekten. Sov skönhetssömn fram till de lärde i Lund ringde: Beslut fattat - den preliminära planeringen med operation och strålning som beskrevs i måndags är nu fastställd. Datum inte satt ännu - troligtvis inte nästa vecka utan veckan därpå. Ny kontakt via telefon på fredag. Jag har INTE frågat ännu kring vilken form av operation det blir - tar lite info i taget - har fullt upp med att försöka reda ut vilken dag det är från dag till dag. Fick dock upprepade förhållningstips: utifrån att det kommer bli en lång period med smärtor och bekymmer framöver ska jag äta det jag vill, vila, träna om jag vill (men det vill jag ju inte) försöka fokusera på mig själv och i möjligaste mån må så väl jag kan under rådande omständigheter. Drömtips men så svårt att finna ro till....................... Det är svårt att undan för undan förändra mitt liv. Att få/ha en allvarlig sjukdom som kräver alla dessa insatser, ångest, obehag, allt, allt, allt när jag inte ens känner mig fysiskt sjuk - psykiskt ja - men absolut inte fysiskt - det är märkligt. För en vecka sedan fick jag besked om att jag är sjuk - just nu känns det som det har förflutit en livstid under en veckas tid. Jag kan ju dock förstå att det kommer en annan tid också - när jag kan se tillbaka på denna tid och tänka - så var det då - tur att det är över. Men - det kommer att bli en lång resa........





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards