Alla inlägg under juli 2012

Av Malin Tydell - 4 juli 2012 17:09

Då var det dax för Lund igen - var där igår. Numera får jag obehagskänslor och lite ångest av sjukhuset i Lund. De jag träffar är så vänliga och trevliga samtidigt som jag önskar att jag aldrig satt mina fötter där men men. Iaf - mindre röd i halsen nu än för en månad sedan - detta innebär att jag fr.o.m igår är "utskriven" från strålningen och istället i augusti/september ska påbörja kontroller varannan månad i Lund och varannan i Halmstad. Vad som kontrolleras är om det uppkommer nya tumörer - det innebär att jag inte har några tumörer nu - på ett sätt kan man ju nästan säga att jag är frisk då eller hur?! Från operation 7 februari till detta den 3 juli är inte dåligt. Jag trodde tidigare att operationen skulle var värst att ta mig igenom men strålningen var faktiskt mycket värre - vad som väntar nu är att lära mig använda halsen igen och frågan är hur jag kommer att tänka om detta när jag genomfört det. Jag ska få hjälp av sjukvården i Halmstad nu att träna upp att äta och dricka samtidigt som amn tittar över smärtreducering. Just nu är jag mest rädd för att det kommer bli jobbigt (har så ont i halsen och är rädd för att mat och dryck ska hamna fel) samtidigt som jag vill inget hellre än att bli mer normal och få ta bort sonden. Hade gått ner lite i vikt igen så nu väger jag 52,5 - lite lite. Men - om nu allt annat har funkat och är över nog vore det förjävligt om jag inte ska klara detta oxå. Idag är det varmt - jag är mest ute framåt kvällen för att stå ut men jag längtar till stranden varje gång solen tittar fram. Jag roar mig i trädgården med lite småinsatser istället men det slår inte att steka sig och vara sig själv men det kommer fler somrar!

Av Malin Tydell - 1 juli 2012 18:39

Nu var det ett tag sedan igen... Tiden är så långsam många dagar men ändå så går ju tiden. Har varit på massage och även träffat tandhygienist - fick guldstjärna - det ni! Skämt åsido så är jag jätteglad för det - tänk att ha problem med tänder och tandkött med-blä. Jag kämpar på med att dricka lite - fortfarande nervös och orolig för att sätta i halsen - senast hände det i onsdags - lika hemskt varje gång. Idag har jag blandat ett par jordgubbar med grädde och socker (i mixer) och ska snart stoppa i mig detta. Fick låna en kokbok av dietisten när jag var där - men tyvärr - så äcklig maten såg ut på bilderna - timbal och puré - nej tack! Funderar hellre på barnmat med förstärkning av grädde eller näringsdryck - jaja vi får se.

Igår gjorde jag något kanonkul - jag var på klassträff - 30 år sedan vi slutade nian! Herregud vad tiden går men så lite vi har förändrats.... Ser precis likadana ut (nästan) Jag måste oxå - bli nu inte arga kära långfredagsgäng- säga att det var extra kul att träffa ett gäng som jag inte träffat på år och dagar - vi hade behövt minst en hel helg på oss att gå igenom diverse skrönor och vad som hänt sedan senast i våra liv - gör så gärna om detta! Igår var jag även uppe/ute till 23.30 - så sent brukar det inte bli just nu i livet - Idag sov jag till strax innan 11 - vaknade, åt och tog medicin och somnade om till kl 14 - det tar på krafterna att leva ett liv i sus och dus med sena kvällar.......men det var det värt! Nästan lite tonåring över det.

På tisdag kallar de vise i Lund igen - tror att det har läkt lite mer än förra gången - vi får se!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards