Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Latest news

Av Malin Tydell - 18 april 2013 22:35

Nu är det dax för lite uppdatering igen tror jag. Den största nyheten är att jag har börjat arbetspröva - det ni! Stort efter nästan 1,5 års sjukskrivning. Eftersom min arbetsplats flyttat på sig under min sjuka tid jobbar jag numera i Örkelljunga - en liten nätt körsträcka ca 12 mil t.o.r Så det är mkt som är nytt - nya kollegor (några gamlingar som jag själv) och nya miljöer. Jag är där en dag i veckan just nu och har blivit så väl omhändertagen och det känns riktigt bra. Nervositeten har lagt sig och jag känner mig faktiskt riktigt normal när jag är där. Och det betyder inte lite det. För er som jag inte träffat och pratat med på ett tag så är det ju så att jag numera talar underligt och låter lite/mycket konstig mellan varven. Men det kunde varit värre - det finns de som har betydligt större talsvårigheter än vad jag har. För övrigt - efter ett ångestbesök i Lund förra veckan vet jag nu att i min hals sitter det ett flertal plastklämmor som absolut inte ska tas bort. Klämmorna håller fast det som togs från armen och hela strukturen inuti. Jag ska genomföra en specialröntgen i Malmö snart där jag ska matas och samtidigt videofilmas inuti halsen så de kan se mer direkt vad som sker när jag äter (jag tänker INTE titta på) och därefter kanske kunna erbjuda hjälp för att jag ev ska kunna äta i framtiden. Håller tummarna. Lever på samma som tidigare men eftersom jag är betydligt piggare gör jag oxå av med mer energi så just nu är min vikt rekordlåg. Ser nog anorektisk ut nu. Har fått flytande kalorier som jag sörplar i mig - smakar som vispgrädde blandat med matolja och kaffegrädde och lägger sig som en yllefilt i munnen - mums.... Ett förtydligande - besöket i Lund var ju samtidigt bra - inga nya knölar eller annat och allt ser så fint ut etc så det är ju bra. Men jag förknippar Lund så mkt med den vidriga strålningen så ångesten är kraftigt förhöjd vid besök där - spyfärdig och arg när jag parkerar bilen. Avhjälptes lite genom 3 Queenskivor i bilen som spelades så högt att det susade i öronen. Älskar Queen.

För övrigt har jag kämpat på i trädgården - men herregud så klen jag är! Vad som är lite lurigt är att jag överskattar min ork och förmåga när jag så gärna vill fixa o greja så det slår tillbaka hela tiden. Kamp mellan kropp och tanke varje dag nu tycker jag. Det är ju så tråkigt att inte kunna göra det jag vill göra - jag är rätt dumenvis ibland eller många gånger kanske.. Men så nice det är att kunna vara ute utan att frysa ihjäl! Tvingade fram lite solstolar nu så att solen och värmen tas tillvara på i största mån. Jag har kommit fram till två saker som jag funderat på när jag kryper runt i trädgården - det första är att varför är inte ogräs "fint"? Jag hade lätt vunnit Chelsea Flowershow med nässlorna och maskrosorna om det varit så. Det som jag vill ska växa för en tynande tillvaro och ogräset svämmar över - det måste ju vara fel i tänket. Oavsett vad så vill jag besöka blomfesten någon gång i mitt liv (en hint till dig Lauri). Det andra jag funderat över är att jag tror att jag ska stryka bort 2012 helt - delar av det året kommer jag ändå inte ihåg (inte för att jag så himla gärna skulle vilja komma ihåg) och det innebär ju att då har jag helt plötsligt blivit ett år yngre - så nice. Så mina vänner hädanefter är jag yngre!

 
 
Ingen bild

ingalill

19 april 2013 06:42

Låter härligt att du kan komma iväg till jobbet en dag i veckan , så du får annat att tänka på. Bra att du kommer iväg och får hjälp med matintaget så du kan börja äta lite riktig mat .Det kommer gå finnemang .kram

 
Ingen bild

Teditt

19 april 2013 06:59

Underbart att du är piggare och att saker och ting går åt rätt håll.
Håller tummarna för att du ska kunna äta inom en snar framtid.
Vi måste ses snart. Kanske hitta på något skoj.
Massor med kramar till fina söta dig:)

 
Ingen bild

Josefin Samuelsson

19 april 2013 15:43

Kära Malin! Det är så roligt att läsa det du skriver. Du är en så underbar människa, det vet du va!? Det är jättekul att läsa att du är på Ljungaskog lite grann och fantastiskt att höra att du kan njuta en del av tillvaron. Hoppas du får hjälp så att du kan äta och skönt att besöket hos läkaren gick bra. Jag hoppas vi ses snart. Ta väl vara på dig! Kram

 
Ingen bild

Pernilla

19 april 2013 18:13

Härligt Malin att du känner dig piggare! Då är du redo för mitt besök! Felicia med hoppas jag! Vi kommer 13/6-19/7, måste fiska krabbor, fast jag vet inte om Lauri för följa med-han fick ju alla krabborna :-/!
Vill du fortfarande anordna en släkt träff så vill jag gärna hjälpa till.

Kram kram, vi ses snart🌸

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards