Alla inlägg under september 2013

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu är jag ok´ad för denna gången med. 3,5 år kvar tills jag är helt friskförklarad men det går ju snabbt. Hinner hända mycket på den tiden. Har nojja för att bli sjuk i andra delar av kroppen - huvudvärk = tumör i hjärnan men enligt läkarkåren behöver jag inte bekymra för det, inte heller att min syn har blivit märkbart sämre - tydligen har det med åldern att göra - förstår inte riktigt vad de menar. Jag ska leva i nuet och inte oroa mig - man kan bli påkörd imorgon och himlen kan ev ramla ner - så att ta tillvara på tiden och livet här-och-nu är ju ett klokt råd. Träffade tandläkare/kirurg i Lund igår - han var med på operationen och hade då nöjet att bl.a såga upp min käke. Det är ju trevligt att träffa personer som jag har haft ett förflutet med utan att riktigt veta om det. Iaf - vi gick igenom det han gjort under operationen och varför och varför inte - och jag måste säga - det frammanar lite svindel och andnöd samtidigt som det är fantastiskt vad läkarkåren kan åstadkomma. För övrigt - fortsatt sjukskriven 6 månader till. Arbetar 10 h/vecka och kan själv välja när/om jag vill jobba fler timmar. Nu behöver jag inte sova varje dag men blir rätt slö mellan varven - det har ju mycket med matintaget att göra. Mitt, i särklass enorma, specialintresse är givetvis -MAT. Vad kan/ska/vill jag äta härnäst??? När jag äter tänker jag på vad ska jag äta nästa gång. Känner mig som jag tror att en beligian blue fungerar - äta,äta,äta, äta, växa, växa, växa osv men jag är fortfarande pytteliten. Aktuell vikt är 43,7 - vägde typ 40 som lägst - swedish petité. Jag äter alltså väldigt mycket och ofta (för alla andra är det ju pytteportioner men för mig STORT). Trodde jag skulle gå käpprakt upp i vikt men tydligen inte. Kroppen är inställd på svältläge och har varit så länge så det kommer att ta tid innan jag ökar på. Men - jag märker för var dag (nästan) hur jag kan äta mer och mer. Åt faktiskt lite mer än en halv barnpizza men det tog typ 1 h - fick värma den med jämna mellanrum. Allt som det varnas för i massmedia som kaloribomber fångar min uppmärksamhet - det ska jag äta. Jaha - det var detta nyhetsbrev - ÄTA, det blir bättre och sluta oroa typ.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards