Alla inlägg under mars 2013

Av Malin Tydell - 1 mars 2013 10:16

Hej igen. Ja - tänk om jag hade bott i USA Pernilla - då hade jag kanske kunnat delta i Real housewifes of Beverly Hills (som jag följer slaviskt på tv just nu) om ett tag! Haha det hade varit något ju. Nej det hade jag nog inte önskat eg. vilket konstigt liv de verkar leva - som om de vore från en annan planet. Men jag hade nog köpt mig en kock, en sjukgymnast och en massör som hade gjort livet lite roligare.Så kul att ni kommer hit - nu är ju badtunnan klar oxå. Jag skulle vilja att vi har en släktträff med grillning och bad här när ni är här bl.a - så alla släktingar - inbjudan kommer längre fram så får vi hoppas att Pernilla tar med sig sol o värme hit - annars har vi ett jättepartytält.

Lilla Hedda - jag deltar i projektet med all info - jag skojade bara lite om youtube - eftersom jag avskyr att bli filmad och i synnerhet i close-up på ansiktet när jag gör miner och pratar som om jag hade tapetklister i munnen vore det den ultimata hemskheten som skulle kunna hända. Nej - om jag, genom att delta i projektet, kan hjälpa mig och/eller andra kanske det ändå hade varit värt att hamna på youtube.....Det verkar (seriöst nu) som om den här typen av sjukdom väcker stort intresse hos de som möter detta i sitt arbete och jag blir oerhört väl omhändertagen på alla sätt och vis. Det är en ovanlig form av cancer och igen - kan jag på något sätt bidra med något som underlättar kan jag se en positiv sida av all jävlighet som denna fört med sig.

Och lilla Nettan - nu jagar jag kalorier. Dricker näringsdryck så jag får i mig det jag behöver men kompletterar med glass, drickyougurt, släta soppor med grädde, vaniljsås och ibland en sked smör bl.a Grädde kan man ju även ha i kaffe etc. Senast stannade vågen på 47.3 så lite har jag gått upp. Har lättare att få i mig lite smaker nu så det är bara att använda fantasin - lightprodukter är bannlysta. Ska utveckla min smoothiekunskap och försöka göra dessa så feta som möjligt. Men - jag måste säga - läser på en mängd produkter gällande fetthalt och det verkar som att så lite fett som möjligt i färdiga produkter är det som säljer - nästan lite bad taste att vilja ha fettiga produkter. Jag vill helst kunna livnära mig på vanlig mat som jag kan köpa i affären och komplettera med näringsdryck för att vara på säkra sidan vad det gäller näringsinnehåll. Har fått en hel del recept av dietisten så - bara att fetta på! Eg är det ju en drömsituation - att inte behöva tänka på att inte äta för mycket och för kaloriigt - får försöka hitta det positiva i situationen. Vill även då berätta att jag drack ungefär nästan ett glas vin förra helgen - utblandat med massor av läsk. Detta handlar om att kunna få göra ett eget val - att om jag vill, kunna dricka ett glas vin eftersom jag är trött på att vara så begränsad som jag är. Vad hände då med vinet - jo det gick ner utan bekymmer (tänk det) men magen - herregud - det var som om jag hade druckit 3 flaskor surt vin - spyfärdig. Var det ändå värt det - ja. Allt som kan göra att jag känner att jag har ett eget val och är mer normal är värt omaket.

I tisdags efter plastbitshistorien valde jag bort champagne för att fira utan köpte mig 3 mördarböcker och boken om Kennedyfamiljen - "Vi tolererar inga förlorare" - ska bli jätteintressant att läsa om denna klan. Så Maria - nu kan vi snart byta lite böcker igen!

Nu slutar jag - blev betydligt längre än jag tänkt!


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards