Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Senaste...

Av Malin Tydell - 20 september 2012 14:42

Var i Lund i tisdags - bedömningen blev totalt sett ok. Allt läker fint men tydligen syns det fortfarande strålningsskador i halsen. Väger ännu lite mindre nu - ska äta mer.... Har provat barnmat - kalops- men det är lite joxigt - fastnar liksom på väg ner mellan mun och hals så jag får skölja ner maten - det är ju ändå ok men mina smaklökar måste vara totalt körda - allt smakar så konstigt och starkt som jag stoppar i mig förutom läsk. Ska på allvar börja dricka grädde nu - har problem med att acceptera min skrangliga kropp - och jag fryser så mycket så det är skitjobbigt att fungera som en vanlig människa. Jag kommer att få ta på mig hel overall till vintern så jag inte fryser ihjäl. Alla byxor och kjolar är typ 5 (minst) cm för stora i midjan men jag har hittat rejäla magmuskler bakom den tidigare stoppningen - nästan ett sexpack! Undrar så hur de har hamnat där - hade jag inte en aning om. Har även aldrig haft så lite bekymmer med acne och skit i ansiktet som jag har nu - bra kur mot pluttar. Kan det vara avsaknaden av choklad kanske? Ska göra pannacotta idag - det slipprar ju ner lätt. Ska även satsa på oboy med grädde att dricka. Kämpar med att återuppta tidigare kaffeberoende men t.o.m kaffet smakar konstigt. Vidare jobbar jag på med att sänka intaget av smärtlindrande - det går bra (hittills). Jag ska fortsätta med massagen som gör så gott - så nice det är!

Det finns ju inga garantier i livet och i synnerhet inte när det gäller cancer - denna typen av tumörer som jag har haft och de ställen de har "uppträtt" på är var för sig ovanliga vilket talar mot att det kommer nya tumörer men det finns ingen som kan garantera att det är så - det fattar jag ju. Jag är nöjd med att veta att det är "otroligt" att äckelsjukdomen ska komma tillbaka. Framåt ska jag vara uppmärksam på min kropp och ev förändringar - det är bl.a därför det sker uppföljning under 5 år - som en trygghet. Ska på nästa koll i december i Halmstad och nästa koll igen blir i februari i Lund. De hoppades på att jag ska vara av med sonden tills dess (februari) och det hoppas jag verkligen! Trött på att känna mig freakig och konstig. Tack för alla hejarop, samtal, fina kort och snälla tankar - det är nice.

 
 
Ingen bild

Josefin Samuelsson

20 september 2012 17:24

Du är stark! Kul att höra att det går framåt, om än sakta. Tack för kommentaren på min status. Mina första fyra dagar som socialsekreterare har varit spännande men jag skall nog inte behöva gå sysslolös på jobbet ;) ta hand om dig, kramar!

 
Ingen bild

Ingela Meijer

22 september 2012 15:10

Heja Malin du är så underbar och positiv, kämpa sista biten också. Att du skulle behöva uppleva detta igen finns inte i hela universum, du har haft mer än din beskärda del av sjukdomen. Alltid i mina tankar gumman. "varma" kramar från din "gamla" vän.

 
Ingen bild

Ingalill

23 september 2012 10:00

Gött att höra att det går framåt. Allting tar sin tid . Men du är ju en kämpe . Alltid lika intressant att läsa och följa dej blogg . Sitter och tänker på hur roligt vi hade på nyår och snart har det gått ett år. Och det ska vi nog ta igen kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards