Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Lundbesök nr 4711

Av Malin Tydell - 4 juli 2012 17:09

Då var det dax för Lund igen - var där igår. Numera får jag obehagskänslor och lite ångest av sjukhuset i Lund. De jag träffar är så vänliga och trevliga samtidigt som jag önskar att jag aldrig satt mina fötter där men men. Iaf - mindre röd i halsen nu än för en månad sedan - detta innebär att jag fr.o.m igår är "utskriven" från strålningen och istället i augusti/september ska påbörja kontroller varannan månad i Lund och varannan i Halmstad. Vad som kontrolleras är om det uppkommer nya tumörer - det innebär att jag inte har några tumörer nu - på ett sätt kan man ju nästan säga att jag är frisk då eller hur?! Från operation 7 februari till detta den 3 juli är inte dåligt. Jag trodde tidigare att operationen skulle var värst att ta mig igenom men strålningen var faktiskt mycket värre - vad som väntar nu är att lära mig använda halsen igen och frågan är hur jag kommer att tänka om detta när jag genomfört det. Jag ska få hjälp av sjukvården i Halmstad nu att träna upp att äta och dricka samtidigt som amn tittar över smärtreducering. Just nu är jag mest rädd för att det kommer bli jobbigt (har så ont i halsen och är rädd för att mat och dryck ska hamna fel) samtidigt som jag vill inget hellre än att bli mer normal och få ta bort sonden. Hade gått ner lite i vikt igen så nu väger jag 52,5 - lite lite. Men - om nu allt annat har funkat och är över nog vore det förjävligt om jag inte ska klara detta oxå. Idag är det varmt - jag är mest ute framåt kvällen för att stå ut men jag längtar till stranden varje gång solen tittar fram. Jag roar mig i trädgården med lite småinsatser istället men det slår inte att steka sig och vara sig själv men det kommer fler somrar!

 
 
Ingen bild

Abonesh

4 juli 2012 19:21

Oh, så härligt att allt verkar vara underkontroll.. Du är i mina tankar.. De dagar jag saknar dig extra mycket, så går jag in till ditt kontor och bara är…. Och det känns skönt.
Vi hörs och ses snart/Kram

 
Ingen bild

Resort

5 juli 2012 13:49

Så underbart att det går framåt. Sänder alla mina bästa tankar till dig. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards