Direktlänk till inlägg 18 januari 2017

5 år.......

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har både kroppen och själen, synligast kroppen, åldrats betydligt mer än 5 år. Till sommaren blir jag officiellt friskförklarad. När vi pratade om detta för 5 år sedan kändes det omöjligt att nå men nu är jag alldeles snart där. Märkligt. Jag är ju mer social nuförtiden så bara kort, hur är det nu då? Jo tackar som frågar. Jag lever ett hyfsat normalt liv. Har sjukersättning på 25% vilket är lagom även om det var svårt att vänja sig vid tanken. Jag glufsar i mig, allra helst, min egen mat med pyttelite örtsalt, inga andra kryddor. Jag äter helst själv i lugn och ro, jag är bedrövligt sällskap vid måltider (sätter i halsen etc). Jag har värk i hals, nacke och arm. Är rätt så klen och trött. Bekymmer med käken och tänderna. Hörseln på vänster öra är rätt så kass. Har även sällat mig till skaran med progressiva glasögon. Listan kan göras rätt lång men det blir man ju inte direkt gladare av. Efter omvälvande behandling + ett tillfälle för 2 är sedan då det verkade som att jag hade fått nya tumörer i halsen (falskt alarm) och en misstänkt stroke så har jag kommit fram till - det är som det är och jag kan bara försöka göra det bästa möjliga av livet. Hur gör jag då? Joho- jag har bestämt att 2017 blir ett suveränt bra år. Jag har bokat biljetter till höger och vänster - från Magnus Carlsson på Kajskjulet, Guns n Roses Köpenhamn till 14 dagar i Tokyo. Fatta så roligt!!!!!! Sjukt kul!!! Och det är väl det som är livsvisdomen för mig - att faktiskt göra de saker jag önskar och drömmer om. Allt från att äntligen lära mig gå någorlunda i klackarskor, prova på att spela bridge, äta bakelser ofta, gå i pyjamas en hel dag, fika mycket, älska flamingosar osv osv. Projekt till hösten är att gå på opera, gärna trollflöjten. Jag har inte, och vill inte ha, en bucketlist. Tänker att då blir det tvångigt och det är nog det som är det fina i kråksången - att välja fritt i både stort och smått. Yes, så är det idag, 5 år senare, typ nygammal! 😘

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Av Malin Tydell - 18 juni 2013 22:02

Idag är det lilla mammas födelsedag - typ 65+ eller hur? Hade varit så nice att få fira den med henne istället för utan henne. Tänk vad fort tiden går - tur att minnen är långlivade. Just nu har jag en dipp överlag - svårt att hitta rätt i min nuvara...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards