Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Gott

Av Malin Tydell - 22 februari 2012 10:08

Lucy - tack för förslag och idéer - tyvärr förstår du nog att jag måste terrorrisera dig när jag väl är hemma! Bästa jag hört på ett tag nu!!!! Väntar med iver på att få besked om flytt men det är drygt............... För ett tag sedan när livet var som vanligt så kunde jag drömma om att få vara ledig, ligga på soffan o slappa, se på tv, läsa - göra lite vad jag vill men nu - hur tråkigt är inte detta - kanske hade varit roligare om jag inte hade ont etc men ärligt talat - jag är totalt uttråkad nu.

 
 
Ingen bild

Lucy sjölin

22 februari 2012 17:22

Malin skaffa dig en surfplatta om du inte redan har en utmana cajan7 på wordfeud det är kul, intellektuellt utmanande och i längden tröttsamt och är man trött så somnar man lättare på kvällen. När man ligger på sjukhuset som du är det så lätt att man vänder på dygnet. Man sover en del på dagen dels för att man är trött men även för att man har långtråkigt. Sen sover man dåligt på natten och blir trött och slö dagen efter. Det kan bli en ond cirkel. Ett annat tips är att börja titta på nån dvd box just nu tittar vi på Prison Break säsong två. Har du inte sett den kan jag verkligen rekommendera den. Ljudböcker är också bra eller kanske lite handarbete. Jag hade en gång en patient som började tillverka smycken de blev jättefina. Så du får väl börja skriva en inköpslista och skicka Laurie till affären eller önska dig något kul att pyssla med från de som kommer på besök istället för blommor. Ha det så bra du kan och krya på dig kram Lucy.

 
Ingen bild

ingalill

22 februari 2012 20:21

Tycker som lucy. Skicka lauri och inhandla en surfplatta där du kan spela mycket spel och lyssna på en massa böcker så du får tiden att gå.Det blir ett bar inköp till en go tjej som du .kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Ovido - Quiz & Flashcards