Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Senaste

Av Malin Tydell - 21 februari 2012 10:48

Jaha - blir flytt till Halmstad sjukhus - dag inte bestämd ännu. Såhär har jag lärt mig nu - jag måste kunna få i mig minst 2 liter vätska/dag och just nu dricker jag ca 1 dl. Det funkade ju bra i fredags och lördags men tyvärr inte när jag har så här ont. Därför kan inte sonden tas bort - får sondmat och näring samt medicinering i den. För vissa patienter kan det bli så att sonden även behöver sitta kvar under strålningstiden utifrån avmagring. Angående vikt - jag semlade ju upp mig duktigt innan - förra veckan efter operationen vägde jag nästan 67 kg! Fatta det - berodde på svullnad och låg energiomsättning efter operationen men idag väger jag 59,4 - det spretar rätt friskt.  Tänk vad kroppen jobbar på i skymundan. Ett växelspår - jag har avsmakat diverse näringsdrycker och näringssoppor - men för helvete - det smakar något så vidrigt äckligt kemiskt hopkok så det finns inte. När jag väl är hemma ska jag styra själv vad som ska finnas i kylen - har googlat en hel del kring näringsdryck etc - den som är intresserad skulle kunna tjäna enorma summor pengar på att ta fram nyttigheter som faktiskt smakar bra eller iaf ingenting. Ett annat tips från sjukvården att tjäna enorma summor pengar genom uppfinningsrikedom är att hitta på en tejp att användas i ansikte för sonder etc etc som INTE blir som cement men som samtidigt håller. Flera gånger har det varit fan så mycket värre att ta bort tejpen än själva orsaken bakom tejpen. Har med jämna mellanrum klippt bort hår som fastnat så frisyren blir mer o mer konstig.  Jaja - fortfarande ledsen över att inte få åka hem idag men visst - på ett sätt ett i-världsproblem - men - vill iaf hem till Halmstad så då blir det ju bra att starta på sjukhuset.

 
 
Ingen bild

Ingela M

21 februari 2012 12:45

Stanna i Skåne, här är ändå så dåligt väder. Skämt åsido, stackars dig, förstår att du längtar hem. Inte lätt att hålla vikten med den diet du beskriver. Fram med en blender och lite goda nyttiga grejer så gör du dina egna näringsdrycker (undrar om semlor funkar...!?) Massor av stärkande kramar!

 
Ingen bild

Lucy sjölin

21 februari 2012 18:26

Hej Malin jag jobbar som du säkert vet på sjukhuset och där blandar vi färdig näringsdryck med glass grädde konserverad frukt och kör det i mixen det blir jättegott och är väldigt populärt bland patienterna. Sedan tycker en del bäst om klara näringsdrycker prova olika sorter nu när du ligger inne och försök hitta en favorit . Du får meddela vilken avd du ska ligga på i Halmstad så kan jag titta inom nån kväll när jag ska jobba. Jag jobbar fredag till söndagnatt. Krya på dig kram Lucy

 
Ingen bild

Ylva

21 februari 2012 22:13

Blä, vad slitigt. Håller tummarna för att du snart får komma hem!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Ovido - Quiz & Flashcards