Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

partyspöket

Av Malin Tydell - 15 februari 2012 18:59

idag har det varit fest i lund. spöket fick fixat till lite i halsen och kan nu få dricka droppar med vichyvatten och svart kaffe. spöket kan och får svälja ner typ en halv tesked vätska hurra fattar ni hur stort detta är. vi talar inte om några mängder utan just droppar - det var som att vara på nobelfest. kommer aldrig mer underskatta njutningen som mat och dryck kan erbjuda. fick även en ny ventil på halsen så jag kan väsa fram lite ord igen - fest igen. jag skulle vilja utmana de som vill prova - att med en hand och inget tal  att förmedla sig till andra. tydligen är det lättare att göra sig förstådd till personer man inte känner - de man känner har man utvecklat kommunikationsmönster som störs lätt av ex ovanstående. oavsett vad är det förjävla svårt. spöket har använt block för att skriva info eller frågor vilket inte heller riktigt funkade då orden hamnade ovanpå varandra och lite överallt. iaf - om man skulle vilja utmana lauri på ett roligt sällskapsspel någon gång får det bli charader - han vill så gärna förstå så han blir helt totalt trög - många sidor min älskling har. idag har även en äcklig sak till på halsen försvunnit - känseln i örat bör komma tillbaka vad det lider. och - fia och mikael har varit här och hälsat på - idag har det varit fest och party. men längtar efter mitt lillspöke - hon var här i helgen och gav mig fina kärleksgåvor som lyser upp spökslottet här.

 idag skickar jag ett lite högre bu med lite mer jävlar anamma i till er alla.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Ovido - Quiz & Flashcards