Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Underbar och älskad av alla - så känns det!

Av Malin Tydell - 6 februari 2012 00:28

Jag vill tacka er alla - mina människor - som via blogg, mail, chat, telefon, besök, prat, hälsningar, tankar etc etc etc visar mig så stor omsorg och kärlek. Jag gjorde ju bloggen i terapeutiskt syfte och det har fungerat - en länk till andra samtidigt som jag har fått så mycket tillbaka - tack från hela mitt hjärta.

Idag är en jobbig dag - nu har filmkänslorna kommit tillbaka - det är inte verkligt. Tänk om det är som Dallas - imorgon kliver jag ur duschen och då är det den 16/12 (dagen innan allt startade). Har jag någon gång önskat att rymma så är det nu. FAN! Vet ändå inte riktigt vad det är som skrämmer mig - jag har största förtroende för läkarna och behandlingen samtidigt som jag är så livrädd - rädd för att det ska göra ont, rädd för att bli förändrad, rädd för sjuktiden, rädd för hur framtiden kommer att se ut, rädd för att jag inte har kontroll, rädd för att inte kunna prata ordentligt. Hoppas att jag längre fram kan se tillbaka och tänka - så rädd jag var - helt i onödan.  Har förberett här under kvällen - plockat det som ska med - kläder, mediciner, böcker, DS, mobil, dator - undrar när jag orkar använda detta? Känner mig avpersonifierad eller rättare sagt avaktiverad - jag är inte aktiv mamma, sambo, vän, arbetskamrat eller någonting - jag är aktiv patient - det är vad jag kommer vara. Hur kul är det? Å andra sidan - kan det vara kul alltid? Ja-nästan iaf. Bra att jag svarar själv... Tänk om man kunde titta in i mitt hjärnkontor nu - overload i neonbokstäver tror jag.

Lauri och fia kommer att uppdatera kortfattat här på bloggen tills jag kan själv. Samtidigt - missförstå mig rätt - jag är seg, stark, envis och ger mig inte i första taget, för att citera känd skådespelare A.Schartzenågot "I´ll be back" , men jag vill ju det redan NU! Inte senare eller längre fram - jag vill vara "back" nu. Det är väl inte så mycket att be om eller?

 
 
Ingen bild

Pernilla

6 februari 2012 06:11

Nu har jag gråtit en skvätt.....önskar att det var som du sa innan idag....att vi kunde fast forward några månader. Jag förstår att du är rädd, det finns inte någon som inte hade varit det. Men du har visat oss...alla dina människor.... att det finns ingen tvivel om att du inte kommer att fixa detta. Du är seg o envis och har med den attityden redan blivit botad.
Salaam Aleykum, Malin (peace be with you)

 
Ingen bild

Annette i Uppsala

6 februari 2012 10:02

Malin, du ÄR underbar och älskad av ALLA!!!(här ska det vara ett stort hjärta, men det fanns inte på mitt tangentbord;-)) Kraaaam lilla figter, you WILL BE back!!!!

 
Ingen bild

Annette i Uppsala

6 februari 2012 10:06

Kraaaam lilla FIGHTER, menar jag ju - för det är det du är!(stort hjärta igen)

 
Ingen bild

Sigrid

6 februari 2012 13:09

Styrkekramar <3

 
Ingen bild

Ingela

6 februari 2012 13:41

Fäller en liten tår och lider med dig. Självklart är du snart "back" och under tiden får du lita på läkare och högre makter samt ditt eget härliga humör som är A & O i denna situationen. Kram.

 
Ingen bild

Hedda

6 februari 2012 17:10

Känner en släng av din ångest idag men kan såklart inte förstå hur du känner det! Heja älskade Malin! Av hela mitt hjärta - lycka till o kämpa på! Bamsekramar blandat med bamsetårar.........o bara kör!!!!! En kram till mannen i ditt liv med såklart!!! Snugge hälsar!

 
Ingen bild

Pia

6 februari 2012 17:26

Kommer att tänka på dig hela tiden Malin.du är snart tillbaks och kommer att vara samma goa o alltid lika glada Malin som alltid. Massor av kramar till dig!!!!

 
Ingen bild

Ann-britt

6 februari 2012 20:46

Hej vännen känns så konstigt att läsa om allt ni går igenom nu.Du är så stark som kan dela med dig av allt detta.Vill skicka dig en bamsekram på detta sätt kämpa på nu!

 
Ingen bild

Ylva

6 februari 2012 21:11

Det är svårt att förstå hur det känns, men tack för att du delar med dig av dina tankar, du skriver så fint! Kommer att tänka på dig. Och kom ihåg, snart vänder det! Stor kram!

 
Ingen bild

Camilla

6 februari 2012 22:11

Kämpa på! Kommer att tänka på dig under operationen imorgon. Det är fantastiskt vad sjukvården kan :) Hoppas du inte får alltför ont och se till att utnyttja morfinpumpen. Behöver man inte ha ont ska man inte heller ha det. Hälsa Lauri!

 
Ingen bild

Jaana

7 februari 2012 06:17

Tänker på dig idag! Kram

 
Ingen bild

Maggan på Ekhaga

7 februari 2012 09:31

Hej Malin!

Önskar dig allt gott! All styrka, all energi och allt annat du behöver just nu! Tänker på dig och ser fram emot att höra mer om hur du har det och hur det går för dig!
Kram! Maggan

 
Ingen bild

Birgitta

7 februari 2012 10:14

Hej Vännen
Följer din blogg och känner med dig/lider med dig. Jag har ofta svårt att beskriva mina känslor men det har verkligen inte du.
Jag ser fram emot när du kommer hem så jag kan komma och hälsa på. Men då hoppas jag att du kan bjuda på något annat än Amaretto!
Tusen kramar. (Ola hälsar oxå)

 
Ingen bild

stina

7 februari 2012 12:37

Jag skickar ett gäng styrkekramar till dig! Som du själv beskriver, du är i goda händer och de kommer ta dig igenom detta tillsammans med alla vi som finns vid din sida! Kram!! Stina

 
Ingen bild

Josefin Samuelsson

7 februari 2012 13:45

Jag tänker på dig, nu är det bara till att se framåt. Operationen är givetvis fruktansvärt hemsk och jobbig på alla sätt men samtidigt första steget på din väg tillbaka! Jag sänder dig ett gäng med styrkekramar och många tankar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Ovido - Quiz & Flashcards