Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Måndag för 100000 gången

Av Malin Tydell - 23 april 2012 19:22

Utskriven från avdelningen idag - nice. Behöver inte vara rädd för att bli kvar i Lund då utan egen vilja. Har varit nere över dagen för läkarbesök och som vanligt - strålning. Så tänker jag försöka göra tiden som är kvar - jag tänker inte bo på patienthotellet - jättefint och nice men jag blir deprimerad där och känner mig ännu sjukare när jag är där. Jag åker emellan istället och sover på bussen eller i bilen vilket som kör mig - är ju som ett barn och somnar så lätt, så lätt. Hälsomässigt - efter att ha vomerat 2 gånger i lördags har jag nu ingen röst alls kvar och det känns som om jag tagit en stålborste och rivit mig i runt om i halsen med - det gör alltså ont som fan och pratet är i borta. Det är sår i halsen som orsakar detta men jag ska fan i mig stå ut denna tid som nu är kvar. Så är det. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar tills denna tid är över. Av erfarenhet borde jag kanske tona ner en alltför positiv framtidsbild men på något sätt måste ju jävligheterna ge sig någon gång eller hur? Jag längtar så tills smärtor, resor, helvete, läkarbesök, tandläkarbesök, onkologbesök, trötthet och meningslöshet får stå tillbaka för ett liv med ett helt annat innehåll. Tänk att kunna äta framöver - har en lång lista i huvudet med saker jag är sugen på - tänk när jag kan detta - lycka! Tack för idag......

 
 
Ingen bild

Camilla & Per

23 april 2012 22:18

Säg vad som finns på listan och när det passar senare så fixar vi nåt.

 
Ingen bild

Pernilla

24 april 2012 00:42

Käraste Malin! Jag längtar oxå tills du kan äta normal mat, det är plågsamt att inte kunna käka vad man vill. Vet du vad, jag åkte aldrig till Ikea för att äta semla! Jag väntar tills vi kan äta dom tillsammans!!

 
Ingen bild

pia

24 april 2012 17:11

Söta goa Malin, kämpa på nu det sista.....finns bara en sak som gäller, du ska bli frisk och slippa denna skiten!!!!! Massor av kramar till dig!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Bosse S

24 april 2012 18:45

Bra inställning!!!! Du ska bli bra annat finns inte de vet du
KRYA PÅ DEJ !!!!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards