Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Påskdag

Av Malin Tydell - 8 april 2012 18:44

Hoho alla - det var ett tag sedan... Tiden flyger när man har roligt, kanske oxå när det är mindre kul. Ska inte vara så långrandig idag - jag mår inte bra - illamående, trött, äckeltorr i mun och hals och allmänt avslagen. Spydde under panik här i torsdags kväll - panik för att sonden ska flyga upp och panik för att jag ska kvävas när jag spyr. Klarade mig och överlevde men dagen efter blev det stopp i sonden - då fick jag panik för att jag ev. skulle bli tvingad att byta sond - det hela löste sig men det kostar på i ork, energi och humör. Därav skriver jag inte så mycket just nu - jag orkar helt enkelt inte och jag mår sämre för varje dag som går. Har strålats 9 gånger nu - har 21 gånger kvar..... lååååååång tid kvar - än en gång vill jag inte vara med igen. Ska fundera allvarligt kring patienthotellet och att använda detta i ett försök att inte tröttas ut - vi får se. Ska träffa läkare på tisdag - medicineringen är redan höjd och utökad men behöver nog mer (och vill ha mer). Fick inte ledigt från strålningen imorgon utan vi ska köra ner men på hemvägen kör vi inom Väla och ser om det finns något fint att köpa sig glad för (finns det alldeles säkert). Har faktiskt ätit ett ägg och en matsked lax här under påsken - det ni. Just nu är jag vansinnigt sugen på smörgåstårta - tänk så gott....mmmm. Det kommer. Något mer positivt - såret på armen är nu friskförklarat - jag behöver inte gå och få detta omlagt mer - hurra - det går framåt men ibland tillsammans med tre steg bakåt. Gnäll, gnäll men - i grund o botten är jag snäll o go som en karamell - en gammal sur sådan. Kramkramkram

 
 
Ingen bild

Camilla

8 april 2012 19:15

Efter Väla finns det silltårta här om du vill suga på en minibit. Har mer än halva kvar så Lauri kan ta så mycket han orkar. :)

 
Ingen bild

Annette i Uppsala

9 april 2012 23:55

Hej sötnos❤, hoppas du hittade något fint till dig själv på Väla!!! Kraaaam på dig, Malin.

 
Ingen bild

Ingela Meijer

10 april 2012 15:26

Måste kännas som en evighet när du tänker på 21 Lundresor till men med ditt goda humör och mycket uppbackning av familj & vänner så är du snart i mål som den gamla härliga Malin igen. Du är FANTASTISK (och snygg är du också)!

 
Ingen bild

Hedda

10 april 2012 17:53

Har inte hört från dig på länge men blev så glad nu! Jag har ju mitt smycke till dig som du skall ha när du strålas. Hoppas jag kan köra inom i veckan! Kram gullunge!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards