Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Söndag

Av Malin Tydell - 1 april 2012 17:23

Tack för snälla tankar - igen. Hopplös jag är ibland men - det är faktiskt förjävligt emellanåt. Har sovit, sovit och sovit under helgen. Förstår inte riktigt hur mycket jag kan sova egentligen - hur mycket jag än somnar kors och tvärs så somnar jag lätt som en plätt på kvällen när jag går och lägger mig - har sovit till kl 9 ungefär både lördag och söndag. Pratade med en läkare igår - förutom trötthet etc som följer med sjukdom och behandling så vanliga biverkningar på den medicin jag behöver dåsighet och illamående - attack från alla håll i princip. Men - idag kom jag utanför ytterdörren lite - gick tipspromenad på Alevallen med Lauri - för utomsocknes är det en trevlig runda med 12 frågor på snitslad bana ett par kilometer i skogen. Efter avslutad promenad bjuds på fika - jag fick saft och Lauri fick kaffe och 2 kakor. Åh vad jag ska ta igen allt ätande längre fram - kakor, mat, godis - allt. Slabbade i mig en halv snusklubba i veckan - ni vet hur kletiga de kan bli - tänk då halva ansiktet och en hand full med snusklubbeklet + att jag var tvungen att hälsa på en farbror med allt kletet - stackars honom - jag försökte mer, lite nervöst, låtsas som ingenting. Ny vecka i morgon - denna vecka blir det bara 4 gånger (helgdag på fredag) - ska försöka orka med. Ska ändra på lite rutiner och har nu fått energidryck/näring som jag kan få i mig på betydligt kortare tid än 2 timmar. Men så äckligt det är - har smakat en som var ok men jag har fått annan - kan använda sonden som tur är. Vägde mig i fredags igen - nu väger jag 59,1 - det går på rätt håll. Mer positiv nu - det är ju bäst!

 
 
Ingen bild

pia

1 april 2012 20:04

Kul med tipspromenad, lite sol bjöds det ju på idag iallafall även om solhattarna får vänta ett tag. Malin, det är helt ok att känna som du gör nu! Tycker att du är otroligt stark men även superkvinnor måste få falla lite ibland för att kunna resa sig o bli ännu starkare, vet att du fixar det här Malin, Kämpa på!!!!Tänker på dig,massor av kramar Pia

 
Ingen bild

Ylva

1 april 2012 20:23

Förstår att det är otroligt segt stundtals, usch! Du är himla tuff som orkar skriva om både toppar och dalar. Och lite snusklubbeklet skadade nog inte - de är ju så goda! ;)

 
Ingen bild

Ingela Meijer

2 april 2012 11:56

Härliga Malin, du är en kämpe och en glädjespridare mitt i eländet. Just nu lever jag och min familj i samma mardröm som du gör och det är ett helvete som inte tar slut. Du får kanske snart sällskap av min mamma när du åker till Lund och jag håller alla mina tummar och tår för er båda. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards