Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Lundresa 197

Av Malin Tydell - 14 mars 2012 19:31

Sov knappt något alls så jag var färdig när jag blev hämtad - somnade däremot rätt så omgående i taxibilen. Väl framme i Lund så kom obehagskänslorna krypande - förknippar nog sjukhuset med otäckhet men men. Vad har jag då gjort där jo - först en lång intervju och därefter började tillverkningen av Masken med stort M. Jag fick ligga på en brits och prova ut så att jag kan ligga stilla - nu pratar vi om STILLA - inte röra en mm - utan att kroppen gick sönder. När vi hittat en möjlig stälnning med nack-kuddar etc så fortsatte vi. Tänk ett nät ca 80 gånger 80 i hårdplast bestående av ett rutmönster med ca 4mm mellan rutorna - detta värms därefter så att det blir formbart - 3 personer kommer in med detta och täcker ansikte, hals och typ skuldror och spänner fast detta - riktigt ordentligt - för att härda i 7 minuter. Jag har aldrig haft bekymmer med cellskräck etc men idag - precis såhär måste det kännas att bli levande begravd alternativt levande mumifierad - ångest var bara förnamnet och jag fick inte röra mig alls! Funderade en hel del - antingen är jag helt trög och dum och kan förskjuta tankarna på vad som händer eller så är jag mästare på självhypnos - oavsett vad (troligtvis en blandning). Masken blev iaf gjord - ser ut som en mördarmask - fantasin är det inget fel på. Ska fråga om jag får den senare när det är klart - då ska jag pimpa den och sätta upp härhemma som ett konstverk. Efter denna upplevelse satt jag en stund i cafeterian och drack lite kaffe, läste tidningen och tittade på folk - så många människor där passerar - då gick tiden lite fortare. Åkte därefter hem med "bussen" - jättegullig chaffisfarbror som kör denna rutt på halvtid - har koll på de som åker med och känner dem med namn etc - han körde mig hem när vi kom till Halmstad så nu har han koll på mig med - jag ingår i gruppen! Visst är det väl ändå fantastiskt vilka förmåner vi faktiskt har här i vårt land - frikort, etc och  möjligheter till resor för proffessionell vård på bästa sätt - det kan man inte klaga på. Strålningen börjar iaf måndagen den 26/3 kl 14.00 - det lämnar lite tid till att leka struts lite till!!!!!


 
 
Ingen bild

ina

14 mars 2012 19:58

hej gumman..låter helt otroligt...fan va du är stark...beundra dej så..hoppas vi ses imon beror på när jag vaknat..skall ju jobba inatt..men hör av mej till josefin på jobbet så ni är kvar där...kramizzz o pössss

 
Ingen bild

Ingela

14 mars 2012 20:18

Jag förstår vad du menar med att ligga helt stilla! Just då så känns det som att man bara "måste" röra på sig =) Jag vill bara ge dig ett gott råd angående när du strålas sen: smörj dig med salva på området som strålas, för efter ett par gånger så blir du väldigt solbränd! Många kramar och lycka till! Ingela

 
Ingen bild

Hedda

14 mars 2012 20:45

Oj,oj,oj ja ligga still är inte lätt! Har röntgat halsen en gång o då fick jag inte svälja! ......och vad gör jag?......sväljer i slutet o fick göra om!!! Pratade med Mia precis o vi skall till Kajskjulet på fredag! Vi sa just det att vi kommer sakna dig men vi gör om det när du kan men vi skålar för dig med!!!! Kram kram i du - hälsa Loooooooooordie

 
Ingen bild

Pernilla

14 mars 2012 22:00

Jo, jag kan förstå det här med cellskräck! Jag gjorde en magnet röntgen av hjärnan för nåt år sedan-åkte in med hela kroppen i en tub, du vet, hade också ett galler över huvet och fick inte röra mig! Det gör jag aldrig om! Man kunde få en tablett för att lungna sig, men jag trodde inte jag hade nåt claustrofobi problem.....ack så fel. Nästa gång blir det droger som gäller ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards