Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Spel

Av Malin Tydell - 5 mars 2012 11:14

Mina spel: Jag har startat upp med Blob 2 - helt underbart spel som man blir glad av - gråa, svarta "inkiesar" har tagit över världen och gjort den riktigt grå och ful så nu ska man som blob återställa färg och befria stackars greydians till att bli raidians. Jättejättekul med tokig hissmusik etc - kan varm rekommenderas!

Därefter spelar jag L.A noire - 40-tals hårdkokt detektivhistoria - mmm - massor med uppgifter att lösa som passar mig - har tyvärr stora svårigheter att köra den j...a polisbilen och sitter och morrar och skriker när jag blir arg - bra träning för rösten?! Jättebra spel iaf som jag precis har påbörjat.

Tredje spelet - Rage - ett klassiskt skjuta-spel trodde jag men även här ska man köra bil etc och skjuta fiender och mutanter - trodde att Lauri och jag kunde spela tillsammans men det blev bättre om jag tittar på - alldeles för många kontroller att hålla rätt på + att det är lite läskigt.....

Till sist slog jag till med Battle field 3 till Lauri - krigspel är inte min grej alls. Kan titta på en stund men inte mer.   

Spel jag ska spela/köpa är bl.a Dead island, Resident evil 5 (om den är "ny" när den kommer). Har en stor förkärlek för zombiespel och skjuta-spel - även om jag blir livrädd! Gillar bäst de där man kan spela 2 och hjälpas åt! Det finns ju en uppsjö av spel att välja mellan - eftersom jag har gott om tid kan jag prova mig fram. Kram Kram till alla.

 
 
Ingen bild

Lucy sjölin

5 mars 2012 16:04

Hej Malin när du tröttnar på att spela spel och när du har tid och orkar kan du alltid komma och sitta på min inglasade altan och dricka starkt kaffe om du fortfarande gillar kaffe det vill säga. Annars kan du få smaka på min hemmagjorda smoothie. Hoppas du får en smidig dag i Lund på onsdag åker du Resam kanske du åker med en kompis till mig som ska ner och opereras. Erik har mitt tele nr. Ha det bra i vårvädret kram Lucy.

 
Ingen bild

Pia

5 mars 2012 18:35

Malin, ska du verkligen ge dig in på zoobies o andra läskigheter? Kan bli en del läskiga drömmar ju haha! Chrisse kanske kan rekomendera några bra spel, han har ju alltid varit impad av att du spelar o inte morsan. Kram Pia

 
Ingen bild

Daria

5 mars 2012 19:56

Underbart! Inte spelat blob men låter roligt. Har precis kollat in en video från spelet. LA Noire har jag väntat på att de ska sänka priset, så ska snart inköpa och börja spela. Och det har väl släppts en ny resident evil... racoon city. ah, jag är så rädd när jag spelar. hatar bli jagad av zombies, men kan inte låta bli att spela. Det är så bra. kan ju rekommendera filmerna oxå! rätt bra action för o va zombiefilm.Jag ska hålla utkik efter bra spel och skriva till dig så fort jag fått napp. Ta hand om dig precis som du gör :) kram!

 
Ingen bild

Daria

7 mars 2012 07:32

Nu har jag beställt L.A Noire. :)
Men du, rage, kollade precis på trailern. Den verkar ju vara lika läskig som Resident evil. Ännu värre var det att jag såg trailern på tyska...

 
Ingen bild

Birgitta

7 mars 2012 18:28

Hej Malin.
Vad är det du skriver om? Blob, graydians, rage??? jag fattar ingenting. Vad har hänt med gamla hederliga patiens? Känner mig helt plötsligt jättegammal. Nej ärligt talat det är kul att du har hittat något att roa dig med. Ifall du tröttnar har jag lite boktips att dela med mig av. Kan berätta mer när vi kommer och hälsar på.
Massa kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards