Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Söndag 4/3

Av Malin Tydell - 4 mars 2012 13:38

Tjoho alla - hur har ni det? Själv har jag "landat", lite krasch men inte för störigt, hemma. Hittat någon form av vardagslunk som är helt olik den vanliga vardagen. Sover numera hela nätter istället för två timmars pass - helt underbart. "Bor" för tillfället på soffan framför tv´n utifrån snarkningar som skulle kunna vinna pris samt vissa svårigheter att komma till ro. "Äter" 3 gånger varje dag - det innebär 2 timmars ätande varje gång dvs sex timmar om dagen går åt till födointag - det är rätt lång tid... I vanliga fall brukar jag kunna slänga i mig något i farten men det är det slut med nu. Äter Proviva, lite yogurt och lite annat kallt och gott mellan varven för att dels träna men framförallt för att känna lite smak. Åker varje dag till distrikssköterskan för omläggning av armen - visste inte att Nyhem har mottagning på helgerna - lär mig något nytt varje dag. Har besökt Maxi två gånger samt Eurostop i gång. Har promenerat en sväng igår i det underbara vädret. Vad som är den allra största skillnaden nu mot tidigare är tröttheten - den är abnorm! Vilar, sover, vilar, är trött efter så lite aktivitet att det är skrämmande. Hade funderingar på att köpa en ipad eller nintendo ds3 eller playstation 3 - det blev det sistnämnda tillsammans med 4 spel - inköptes igår hurra! Passar mig bra nu - sitter i soffan och spelar - tiden går, skönt att fokusera på något helt annat, jag blir inte jättejättetrött och jag tycker ju det är så kul att spela! Bra beslut! Onsdag nästa vecka ska jag till Lund på förmiddagen för besök hos onkologen för att prata kring strålning. Samma dag fast på em ska jag till Halmstad för uppföljning, onsdag veckan därpå ska jag på röntgen i Lund inför strålbehandlingen och torsdagen den 22/3 startar stråleriet - det är fullt upp med att vara sjuk!!!

 
 
Ingen bild

Daria

4 mars 2012 16:22

Helt klart bästa beslutet med ps3! ;) Vilka fyra spel har du köpt? *nyfiken*
Bra jobbat all day every day Malin. Stor kram!

 
Ingen bild

ingalill

4 mars 2012 16:27

Du är väl för go du .Det låter som gamla malin är tillbaka.Lika intressant att läsa din blogg varje gång.Lycka till med allt du har framför dig nu.Kram

 
Ingen bild

ina

4 mars 2012 16:50

hej gumman..hör att du är på gång gått att läsa..jag o birgitta skulle vilja hälsa på dig men gumman bara om du har lust o orkar har full förståelse...om du vill o kan så hade vi tänkt den 12 mars..men va ärlig bara om du pallar med pössssss o kramizzzz

 
Ingen bild

Ingela M

5 mars 2012 10:13

Duktiga dig som har fixat detta på ett fantastiskt sätt och dessutom lyckat hålla alla dina vänner uppdaterade och bjudit oss på många skratt mellan tårarna. Nu är det full fart mot nästa utmaning och under tiden finns vi här för dig hela vägen. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Tydell - 18 januari 2017 22:13

Nu är det dax igen att skriva lite. Precis idag, onsdagen den 18/1, för 5 år sedan fick jag beskedet att jag hade 3 cancertumörer. Det känns som att det var hundratals år sedan och samtidigt som att det var ett par veckor sedan. På dessa 5 år har båd...

Av Malin Tydell - 11 augusti 2015 20:10

Det var ett tag sedan jag var här..... tiden löper på. Uppdaterar lite, främst till Helena med man med samma åkomma som nyligen avslutat sin strålbehandling. Även om vi inte träffats eller känner varandra vill jag förmedla att jag tänker på er!  De...

Av Malin Tydell - 30 april 2014 21:23

Nu var det dax för lite uppdatering tyckte jag. Största nyheten måste väl vara att jag har ätit upp mig till 52 kilo! Tänk så mycket jag har stoppat i mig. Basen i min diet består av grädde och smör som kompletteras med diverse annat. Jag har ett lit...

Av Malin Tydell - 25 september 2013 11:15

Nu har jag besiktigats igen. Uppföljning av tandläkare, läkare, käkkirurg, dietist och röntgen - resultat - U.A. dvs det ser så bra ut! Det är ju så skönt. Efter dessa besök är själen trött - för det smyger ju sig in tankar kring "tänk om"... Men nu ...

Av Malin Tydell - 20 augusti 2013 21:32

Dax för lite nyheter tänkte jag. Ungefär vid denna tiden förra året märkte jag att jag hade överlevt - har bara grötiga äckliga minnen i stort sett från 7/2 till typ mitten av augusti 2012. Inte så att allt vände som en pannkaka men ungefär vid denna...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards